viernes, marzo 16, 2007

Let me down easy


Una de las mejores canciones de desamor de la historia. Una canción que sustituye el chantaje del "sin tí me muero" por el control de daños del "ya que me vas a dejar, hazlo con delicadeza", que cambia el melodrama del "no habrá un mañana" por el dolor retroalimentado del "en el futuro cuando nos crucemos al menos saluda". Una historia devastadora, magnificada por una voz descomunal. La voz de Betty Lavette.

Let me down easy, though your love for me is gone
Let me down easy, since you feel to stay is wrong
I know it's all over but the last goodbye, let me down easy

When you pass by me, say hello once in a while
When you pass by me, baby, does it hurt so much to smile
We promised that we'd still be friends til the very end
I'm begging you, baby, please, let me down easy

I remember at the start
It was so nice, we never thought we had to part
But now it's all over but the last goodbye, I'm calling you, baby please, let me down easy

Let me down easy, let me down easy,
Don't turn your back on me so fast,
let me down easy, let me down easy,
please, please, let me down easy,
take your time.

Aquí abajo les dejo la versión de estudio. Sí, hubo un tiempo en el que había gente capaz de cantar así.

Betty Lavette - Let Me Down Easy (Calla Records, 1965)